Tysma|Lems is sinds 1953 een vertrouwd partner voor alle fiscale zaken (waaronder het opstellen van aangiften inkomstenbelasting) en voor advisering indien u als werknemer naar het buitenland wordt uitgezonden of vanuit het buitenland in Nederland komt te werken.

U bent eveneens bij ons aan het juiste adres als u meer fiscale informatie wenst over immigratie of emigratie, de 30%-regeling, uw sociale zekerheid en belastingplicht in Nederland bij grensoverschrijdende arbeid, etc.

Tegenwoordig staan wij diverse ondernemingen bij met vragen over het uitzenden van personeel naar het buitenland of het aantrekken van personeel vanuit het buitenland.

Translate this blog into another language!

Dutch English French German Spain Italian Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

zaterdag 26 mei 2012

'Wolkenkrabber' van Heerema

Bij de Heerema Fabrication Group bouwen ze kolossale constructies voor de offshore-industrie. Elke keer weer groter en zwaarder. Ze haalden er onlangs zelf het programma Mega Rigs van Discovery Channel mee. Nu bereikt HFG een nieuwe mijlpaal. Zaterdagochtend vertrekt van de kade in Vlissingen-Oost de grootste onderbouw voor een platform uit de geschiedenis van het bedrijf. Om zes uur 's ochtend gaan de trossen los en zet de jacket, zoals dat in vaktermen heet, koers naar Noorwegen.

Bij Heerema zijn ze er apetrots op. Ontwerp, technische voorbereiding en bouw vergden twee jaar. Gemiddeld hebben er voortdurend 175 mensen aan gewerkt. Nu ligt er een imposante, gele kolos op een ponton. De ingewikkelde buizenconstructie meet 160 meter en dat is bijna dezelfde maat als het hoogste gebouw van Rotterdam: Maastoren (ruim 164 meter). Nog een record voor Heerema. De draagconstructie weegt dik negenduizend ton. Dat is het gewicht van vijftig Boeing 747's bij elkaar.

"En veel meer is niet mogelijk omdat er gewoonweg geen kraanschip is dat deze jacket op zijn plaats kan hijsen. Er zijn dus grenzen aan het gewicht van dit soort constructies. De kunst was dan ook het gewicht laag te houden, bijvoorbeeld met dunnere wanddikte, zonder dat de buizen door golfslag verbuigen. Daarom hebben we de constructie op 44 plaatsen versterkt", zegt Cees Spaans, hoofd technologie bij HFG. Het was een precisiekarwei om het gevaarte op de bak te krijgen die naar de plek van bestemming zal worden gesleept. HFG gebruikt daarvoor speciale trailers. In totaal kwamen er 2800 wielen aan te pas om het gevaarte op de drijvende bak te zetten. "Je maakt daarbij gebruik van gunstig tij. Al met al kost het toch een uur of vier."

De voor het Noorse staatsenergiebedrijf Statoil gebouwde jacket, krijgt een plaats op het gasveld Valemon, 160 kilometer ten westen van de Noorse stad Bergen. Het grootste kraanschip ter wereld, de 'Thialf' van zusterbedrijf Heerema Marine Contractors in Leiden, hijst de jacket rechtop en vervolgens netjes op zijn plaats. De 'toren' wordt met zestien palen van zestig meter lang in de Noordzeebodem verankerd. De komende twee jaar wordt uitsluitend geboord. Daarna begint de echte gas- en condensaatproductie en ook pas tegen die tijd wordt een definitief, in Korea gefabriceerd, dek op het onderstel gezet.

De nieuwsberichten op deze site per e-mail ontvangen?

Wilt u ook de berichten op deze site per e-mail ontvangen? Typ uw e-mailadres in onderstaande balk in. Zodra u uw e-mailadres heeft ingevuld en op de 'Graag!'-button heeft geklikt, opent er een popup-menu (Feedburner). Deze is in de Engelse taal. Om spam te voorkomen dient u de tekst over te typen in de lege box en daarna te klikken op 'Complete Subscription Request'.

In uw mailbox ontvangt u nu een bevestigingsmail. Hierin is een link opgenomen. U moet op deze link klikken om definitief te bevestigen dat u de berichten van Tysma|Lems wenst te ontvangen! Ontvangt u geen e-mail van Feedburner? Check uw spamfolder!

Populaire berichten

Zoekt u iets op deze site?

x

In de offshore gewerkt? Of (als zeevarende) buiten Nederland gewerkt?

Voor wie?
Als u in de jaren 1989 t/m 1991 als ingezetene gewerkt heeft op het Nederlandse gedeelte van het continentale plat, bewaart u dan alle bescheiden die u nog over deze jaren heeft ontzettend goed! Ditzelfde geldt voor diegene die (als zeevarende) buiten Nederland werkzaamheden heeft verricht in de jaren 1989 t/m 1996. Of voor degene die als niet-ingezetene tot 1 januari 2012 gewerkt heeft op het Nederlandse gedeelte van het continentale plat.

Waarom?
Bij het vaststellen van de hoogte van uw AOW kunnen uw bescheiden het positieve verschil maken bij het berekenen van een eventuele korting op de hoogte van uw AOW. In sommige gevallen kan volledige korting voorkomen worden!

Wanneer van belang?
Zodra de hoogte van uw AOW (tussentijds) wordt vastgesteld kunnen deze documenten van pas komen.

Meer info via dit blog, de site www.tysmalems.nl en www.AOWclaim.nl.

Ook een interessant bericht voor deze nieuwspagina?

Heeft u ook een interessant bericht over belasting, zeevaart, offshore, etc.? Laat het gerust weten! Wellicht wordt uw bericht ook geplaatst. Uw bericht kunt u zenden aan info@tysmalems.nl o.v.v. 'Bericht voor nieuwspagina'.

Buiten Nederland gewoond en/of gewerkt? Check AOWclaim.nl! Of bel + 31 (0) 10 - 412 12 25 voor meer info.