Tysma|Lems is sinds 1953 een vertrouwd partner voor alle fiscale zaken (waaronder het opstellen van aangiften inkomstenbelasting) en voor advisering indien u als werknemer naar het buitenland wordt uitgezonden of vanuit het buitenland in Nederland komt te werken.

U bent eveneens bij ons aan het juiste adres als u meer fiscale informatie wenst over immigratie of emigratie, de 30%-regeling, uw sociale zekerheid en belastingplicht in Nederland bij grensoverschrijdende arbeid, etc.

Tegenwoordig staan wij diverse ondernemingen bij met vragen over het uitzenden van personeel naar het buitenland of het aantrekken van personeel vanuit het buitenland.

Translate this blog into another language!

Dutch English French German Spain Italian Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

woensdag 26 januari 2011

Nieuw vlaggenschip voor DEME

De mega-sleephopperzuiger Congo River ging afgelopen weekend vlekkeloos te water op de werf van IHC Merwede in Krimpen aan den IJssel. Daniëlle Fronville hakte met een bijltje het touw door, nadat de laatste stoppingen waren verwijderd. De sleepzuiger van 30.000 kubieke meter wordt het nieuwe vlaggenschip van het Belgische DEME NV (Dredging, Environmental and Marine Engineering). Het schip komt halverwege dit jaar in de vaart nadat het - volgens Vlaamse traditie - wordt gedoopt bij de oplevering op 8 juli in Zeebrugge.

IHC heeft nog meer schepen voor DEME in portefeuille. Enkele weken geleden nog werd de grindsleepzuiger Victor Horta van 5000 kuub voor de DEME-Groep gedoopt en te water gelaten. Verder bouwt IHC voor DEME nog aan een custom built hopper van 11.650 kuub, die medio 2011 te water gaat, en een zelfvarende cutter, die dit najaar te water gaat. Een woordvoerder van DEME: ‘De Congo River past in het rijtje van de grote wereldrivieren die we op de boeg van enkele van onze grote baggerschepen hebben geplaatst. Behalve de Pearl River en de Nile River is dat ook de Amazone. Een interessante parallel ligt ook in het feit dat de Congo-rivier de kenmerkende eigenschap heeft om in bepaalde gedeeltes van haar loop uiterst snel enorme hoeveelheden zand te verplaatsen.'

Kort en breed
De Congo River is voor DEME een innovatief en veelzijdig schip, dat door zijn grote breedte van 38 meter en korte lengte van 168 meter zeer goed manoeuvreerbaar en multi-inzetbaar is. Door de bouw heeft dit schip volgeladen een zeer beperkte diepgang. Hierdoor is de Congo River efficiënt inzetbaar in zowel havens, vaargeulen, voor strandopspuitingen, landaanwinning op kleine en grote schaal als voor het transport over lange afstanden. De nieuwe sleephopperzuiger kan baggeren tot dieptes van meer dan 100 meter.

‘Behalve de Congo River en de Victor Horta hebben we momenteel nog zes grote ultramoderne bagger- en waterbouwkundige tuigen in aanbouw. Het gaat om de Breughel, een sleepzuiger van 11.000 kuub en de Neptune, een DP2 jack-up schip. Verder de twee zelfvarende cutterzuigers Al Jarraf en Amazone van16.000 kW, de Flintstone een DP2 valpijpschip en de Ambiorix, dat wordt een superkrachtige zelfvarende rotscutterzuiger met een vermogen van 28.000 kW. De komende twee jaar zullen we met deze schepen een van de meest geavanceerde en efficiënte vloten op wereldniveau bezitten.'

Nieuw contract
Dredging International, een onderdeel van DEME, heeft misschien niet helemaal toevallig afgelopen periode een contract getekend met de Régie des Voies Maritimes (RVM) in samenwerking met rederij Maersk voor een werk aan de Congo-rivier. Het gaat om verdiepings- en kanaliseringsbaggerwerken tussen Malela en Boma, in het afwaarts gedeelte ongeveer 60 kilometer van de havenstad Matadi. Met deze opdracht moet dit gedeelte van de rivier worden verdiept van het huidige niveau van 18 voet tot ongeveer 26 voet. De verdiepingswerken worden uitgevoerd met de sleephopperzuiger Orwell. Het werk is net begonnen en zal ongeveer twee maanden in beslag nemen. Nadien moet de rivier voldoende diepgang hebben voor de containerschepen van Maersk die de haven van Matadi willen bereiken.

Bron

De nieuwsberichten op deze site per e-mail ontvangen?

Wilt u ook de berichten op deze site per e-mail ontvangen? Typ uw e-mailadres in onderstaande balk in. Zodra u uw e-mailadres heeft ingevuld en op de 'Graag!'-button heeft geklikt, opent er een popup-menu (Feedburner). Deze is in de Engelse taal. Om spam te voorkomen dient u de tekst over te typen in de lege box en daarna te klikken op 'Complete Subscription Request'.

In uw mailbox ontvangt u nu een bevestigingsmail. Hierin is een link opgenomen. U moet op deze link klikken om definitief te bevestigen dat u de berichten van Tysma|Lems wenst te ontvangen! Ontvangt u geen e-mail van Feedburner? Check uw spamfolder!

Populaire berichten

Zoekt u iets op deze site?

x

In de offshore gewerkt? Of (als zeevarende) buiten Nederland gewerkt?

Voor wie?
Als u in de jaren 1989 t/m 1991 als ingezetene gewerkt heeft op het Nederlandse gedeelte van het continentale plat, bewaart u dan alle bescheiden die u nog over deze jaren heeft ontzettend goed! Ditzelfde geldt voor diegene die (als zeevarende) buiten Nederland werkzaamheden heeft verricht in de jaren 1989 t/m 1996. Of voor degene die als niet-ingezetene tot 1 januari 2012 gewerkt heeft op het Nederlandse gedeelte van het continentale plat.

Waarom?
Bij het vaststellen van de hoogte van uw AOW kunnen uw bescheiden het positieve verschil maken bij het berekenen van een eventuele korting op de hoogte van uw AOW. In sommige gevallen kan volledige korting voorkomen worden!

Wanneer van belang?
Zodra de hoogte van uw AOW (tussentijds) wordt vastgesteld kunnen deze documenten van pas komen.

Meer info via dit blog, de site www.tysmalems.nl en www.AOWclaim.nl.

Ook een interessant bericht voor deze nieuwspagina?

Heeft u ook een interessant bericht over belasting, zeevaart, offshore, etc.? Laat het gerust weten! Wellicht wordt uw bericht ook geplaatst. Uw bericht kunt u zenden aan info@tysmalems.nl o.v.v. 'Bericht voor nieuwspagina'.

Buiten Nederland gewoond en/of gewerkt? Check AOWclaim.nl! Of bel + 31 (0) 10 - 412 12 25 voor meer info.