Tysma|Lems is sinds 1953 een vertrouwd partner voor alle fiscale zaken (waaronder het opstellen van aangiften inkomstenbelasting) en voor advisering indien u als werknemer naar het buitenland wordt uitgezonden of vanuit het buitenland in Nederland komt te werken.

U bent eveneens bij ons aan het juiste adres als u meer fiscale informatie wenst over immigratie of emigratie, de 30%-regeling, uw sociale zekerheid en belastingplicht in Nederland bij grensoverschrijdende arbeid, etc.

Tegenwoordig staan wij diverse ondernemingen bij met vragen over het uitzenden van personeel naar het buitenland of het aantrekken van personeel vanuit het buitenland.

Translate this blog into another language!

Dutch English French German Spain Italian Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

maandag 2 mei 2011

Opslag vingerafdrukken voor nu stopgezet

De huidige opslag van de vingerafdrukken in de decentrale reisdocumentenadministraties wordt voor nu gestopt. Minister Donner van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties is tot de conclusie gekomen dat gebruik van de vingerafdrukken voor verificatie en identiteitsvaststelling niet mogelijk is zonder een te hoog percentage gevallen waarin een ‘misser’ wordt aangegeven. De opslag van de vingerafdrukken in de chip van de reisdocumenten verandert niet. Dat is namelijk verplicht op grond van Europese regelgeving. Minister Donner gaat nu primair kijken naar verbetering en standaardisering van de manier waarop de vingerafdrukken in de praktijk worden opgenomen.
Minister Donner ziet voor het overige geen aanleiding om af te zien van een centrale, online raadpleegbare, reisdocumentadministratie, met als doel de betrouwbaarheid van het aanvraag- en uitgifteproces van de Nederlandse reisdocumenten te vergroten. De Paspoortwet is daarvoor al in 2009 aangepast en aanvaard. Dat schrijft Donner in een brief aan de Tweede Kamer. Hij vindt de argumenten om tot een centrale, online raadpleegbare, reisdocumentenadministratie te komen, nog steeds valide.

Zo kan de Koninklijke Marechaussee van die administratie gebruik maken voor de uitgifte van noodpaspoorten. Nederlandse ambassades en consulaten in het buitenland kunnen ook buiten kantooruren gegevens van eerdere aanvragen raadplegen voor de uitgifte van reisdocumenten. Voor Nederlanders wordt het mogelijk om een reisdocument aan te vragen in de gemeente waar ze dat willen. Dat vermindert de administratieve lasten.

De Nederlandse identiteitskaart krijgt een andere wettelijke status waardoor het mogelijk is om, anders dan voor het paspoort, eigen afwegingen te maken omtrent het digitaal opslaan van gegevens in het document. Nederland gaat met de vorming van een centrale administratie van reisdocumentengegevens niet verder dan veel andere landen. Zo hebben 22 andere lidstaten van de Europese Unie een centrale reisdocumentenadministratie.

De nieuwsberichten op deze site per e-mail ontvangen?

Wilt u ook de berichten op deze site per e-mail ontvangen? Typ uw e-mailadres in onderstaande balk in. Zodra u uw e-mailadres heeft ingevuld en op de 'Graag!'-button heeft geklikt, opent er een popup-menu (Feedburner). Deze is in de Engelse taal. Om spam te voorkomen dient u de tekst over te typen in de lege box en daarna te klikken op 'Complete Subscription Request'.

In uw mailbox ontvangt u nu een bevestigingsmail. Hierin is een link opgenomen. U moet op deze link klikken om definitief te bevestigen dat u de berichten van Tysma|Lems wenst te ontvangen! Ontvangt u geen e-mail van Feedburner? Check uw spamfolder!

Populaire berichten

Zoekt u iets op deze site?

x

In de offshore gewerkt? Of (als zeevarende) buiten Nederland gewerkt?

Voor wie?
Als u in de jaren 1989 t/m 1991 als ingezetene gewerkt heeft op het Nederlandse gedeelte van het continentale plat, bewaart u dan alle bescheiden die u nog over deze jaren heeft ontzettend goed! Ditzelfde geldt voor diegene die (als zeevarende) buiten Nederland werkzaamheden heeft verricht in de jaren 1989 t/m 1996. Of voor degene die als niet-ingezetene tot 1 januari 2012 gewerkt heeft op het Nederlandse gedeelte van het continentale plat.

Waarom?
Bij het vaststellen van de hoogte van uw AOW kunnen uw bescheiden het positieve verschil maken bij het berekenen van een eventuele korting op de hoogte van uw AOW. In sommige gevallen kan volledige korting voorkomen worden!

Wanneer van belang?
Zodra de hoogte van uw AOW (tussentijds) wordt vastgesteld kunnen deze documenten van pas komen.

Meer info via dit blog, de site www.tysmalems.nl en www.AOWclaim.nl.

Ook een interessant bericht voor deze nieuwspagina?

Heeft u ook een interessant bericht over belasting, zeevaart, offshore, etc.? Laat het gerust weten! Wellicht wordt uw bericht ook geplaatst. Uw bericht kunt u zenden aan info@tysmalems.nl o.v.v. 'Bericht voor nieuwspagina'.

Buiten Nederland gewoond en/of gewerkt? Check AOWclaim.nl! Of bel + 31 (0) 10 - 412 12 25 voor meer info.