Tysma|Lems is sinds 1953 een vertrouwd partner voor alle fiscale zaken (waaronder het opstellen van aangiften inkomstenbelasting) en voor advisering indien u als werknemer naar het buitenland wordt uitgezonden of vanuit het buitenland in Nederland komt te werken.

U bent eveneens bij ons aan het juiste adres als u meer fiscale informatie wenst over immigratie of emigratie, de 30%-regeling, uw sociale zekerheid en belastingplicht in Nederland bij grensoverschrijdende arbeid, etc.

Tegenwoordig staan wij diverse ondernemingen bij met vragen over het uitzenden van personeel naar het buitenland of het aantrekken van personeel vanuit het buitenland.

Translate this blog into another language!

Dutch English French German Spain Italian Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

maandag 11 juli 2011

Amsterdamse haven wil vooruit

''Wij krijgen het maar niet in de hoofden van de mensen.'' Directeur Dertje Meijer van het gemeentelijk Havenbedrijf Amsterdam wil maar zeggen dat de vierde zeehaven van Europa wel degelijk meetelt in de wereld van transport en logistiek, maar dat lang niet iedereen dat in de gaten heeft.

Als het om de haven gaat, staat Amsterdam sinds jaar en dag in de schaduw van Rotterdam. Deze grootste haven van Europa verwerkt honderden miljoenen ton meer goederen en draagt miljarden euro's meer bij aan de nationale economie. Maar de prestaties van de Amsterdamse haven mogen er zijn. In geen enkele andere haven in Europa wordt zoveel benzine overgeslagen. En Amsterdam is cacaohaven nummer 1 in de wereld, stelt topvrouw Meijer nog maar eens vast.

Logistiek knooppunt
Amsterdam wil vooruit. Als zeehaven en als logistiek knooppunt met transportverbindingen over binnenwater en spoor naar het (Europese) achterland. Om in binnen- en buitenland meer armslag te krijgen, is het volgens Meijer noodzakelijk dat Havenbedrijf Amsterdam, nu nog een gemeentelijke dienst, wordt verzelfstandigd. Dat maakt het onder meer mogelijk dat het havenbedrijf meedoet in het management van een buitenlandse haven, bijvoorbeeld in Cyprus op het gebied van de cruisevaart. Daar kan de Amsterdamse haven, met cruiseterminal PTA in huis, van profiteren.

Uitgesteld
De beslissing over de verzelfstandiging is onlangs uitgesteld. De verwachting is nu dat de Amsterdamse gemeenteraad in september of oktober de knoop doorhakt. Ondanks het uitstel is 1 januari 2012 als verzelfstandigingsdatum nog altijd haalbaar, meent Meijer. In eerste instantie komen alle aandelen in handen van de gemeente Amsterdam. Op termijn zouden ook andere overheden (rijk, provincie, gemeenten) een belang kunnen nemen. Volgens Meijer zijn er al gesprekken gaande over de vorming van een regionaal havenbedrijf in het Noordzeekanaalgebied.

Zelfstandig
Havenbedrijf Rotterdam opereert al sinds 2004 als zelfstandige overheidsonderneming, met de gemeente Rotterdam (71 procent) en het Rijk (29 procent) als aandeelhouders, en treedt nadrukkelijk op als 'regisseur' in de regio en het achterland. Zo nam het Rotterdamse havenbedrijf onlangs nog de exploitatie van de zeehaven in Dordrecht over. Een dergelijke leidende rol wil Amsterdam in de toekomst ook gaan spelen.

De nieuwsberichten op deze site per e-mail ontvangen?

Wilt u ook de berichten op deze site per e-mail ontvangen? Typ uw e-mailadres in onderstaande balk in. Zodra u uw e-mailadres heeft ingevuld en op de 'Graag!'-button heeft geklikt, opent er een popup-menu (Feedburner). Deze is in de Engelse taal. Om spam te voorkomen dient u de tekst over te typen in de lege box en daarna te klikken op 'Complete Subscription Request'.

In uw mailbox ontvangt u nu een bevestigingsmail. Hierin is een link opgenomen. U moet op deze link klikken om definitief te bevestigen dat u de berichten van Tysma|Lems wenst te ontvangen! Ontvangt u geen e-mail van Feedburner? Check uw spamfolder!

Populaire berichten

Zoekt u iets op deze site?

x

In de offshore gewerkt? Of (als zeevarende) buiten Nederland gewerkt?

Voor wie?
Als u in de jaren 1989 t/m 1991 als ingezetene gewerkt heeft op het Nederlandse gedeelte van het continentale plat, bewaart u dan alle bescheiden die u nog over deze jaren heeft ontzettend goed! Ditzelfde geldt voor diegene die (als zeevarende) buiten Nederland werkzaamheden heeft verricht in de jaren 1989 t/m 1996. Of voor degene die als niet-ingezetene tot 1 januari 2012 gewerkt heeft op het Nederlandse gedeelte van het continentale plat.

Waarom?
Bij het vaststellen van de hoogte van uw AOW kunnen uw bescheiden het positieve verschil maken bij het berekenen van een eventuele korting op de hoogte van uw AOW. In sommige gevallen kan volledige korting voorkomen worden!

Wanneer van belang?
Zodra de hoogte van uw AOW (tussentijds) wordt vastgesteld kunnen deze documenten van pas komen.

Meer info via dit blog, de site www.tysmalems.nl en www.AOWclaim.nl.

Ook een interessant bericht voor deze nieuwspagina?

Heeft u ook een interessant bericht over belasting, zeevaart, offshore, etc.? Laat het gerust weten! Wellicht wordt uw bericht ook geplaatst. Uw bericht kunt u zenden aan info@tysmalems.nl o.v.v. 'Bericht voor nieuwspagina'.

Buiten Nederland gewoond en/of gewerkt? Check AOWclaim.nl! Of bel + 31 (0) 10 - 412 12 25 voor meer info.