Tysma|Lems is sinds 1953 een vertrouwd partner voor alle fiscale zaken (waaronder het opstellen van aangiften inkomstenbelasting) en voor advisering indien u als werknemer naar het buitenland wordt uitgezonden of vanuit het buitenland in Nederland komt te werken.

U bent eveneens bij ons aan het juiste adres als u meer fiscale informatie wenst over immigratie of emigratie, de 30%-regeling, uw sociale zekerheid en belastingplicht in Nederland bij grensoverschrijdende arbeid, etc.

Tegenwoordig staan wij diverse ondernemingen bij met vragen over het uitzenden van personeel naar het buitenland of het aantrekken van personeel vanuit het buitenland.

Translate this blog into another language!

Dutch English French German Spain Italian Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

maandag 24 oktober 2011

Boskalis: steeds minder bagger

'We gaan een miljard euro in onze vloot investeren. Verder denken we de recordwinst van 2010 te kunnen evenaren in 2013. Onze hoofdactiviteit blijft baggeren, nu zo'n tweederde van het totaal, maar dat zal de komende jaren veranderen', zei CEO Peter Berdowski van Boskalis onlangs tijdens een persbijeenkomst over de focus van het bedrijf voor de periode 2011-2013.

Berdowski kondigde ook aan dat Boskalis zich gaat concentreren op zes geografische regio's: Noordwest-Europa, Zuid- en West-Afrika, Brazilië, Midden-Oosten, Zuidoost-Azië en Australië, waar een sterke groei in de olie- en gasindustrie wordt verwacht. In deze gebieden wil Boskalis een breder scala aan activiteiten aanbieden. Zo zou in Australië de kernactiviteit baggeren kunnen worden uitgebreid met terminal- en heavylift-diensten en ziet het bedrijf in Brazilië mogelijkheden om de huidige havensleepdiensten uit te breiden met baggeren, transport en heavy lift.

Stagnatie
Vorige maand maakte Boskalis bekend in 2010 een recordwinst van 311 miljoen euro te hebben geboekt, maar de onderneming waarschuwde tevens dat de resultaten van 2010 niet zullen worden geëvenaard in ‘overgangsjaar' 2011. Belangrijkste oorzaken: druk op volumes en marges door een stagnatie van de vraag en een toename van de capaciteit. Berdowski blijft positief, vooral door grootschalige investeringsplannen in de olie- en gasindustrie.

‘Boskalis is nu actief in zo'n 65 landen, we hebben 40.000 mensen in dienst en een vloot van 1100 eenheden. Daarvan zijn er 700 van ons en 400 van Smit, dat vorig jaar werd overgenomen. Om onze activiteiten te versterken hebben we een vlootinvesteringsprogramma opgezet van circa een miljard euro. We zullen de megahopper WD Fairway, die in maart 2007 in China werd aangevaren door een containerschip, weer in de vaart brengen. Vervolgens zullen we drie competitieve, kleinere hoppers laten bouwen. Een aantal van onze jumbocutters raakt verouderd. Vandaar dat we de komende drie jaar ook in dit deel van de vloot willen investeren. In 2011 zal de Taurus II worden omgebouwd tot megacutter. Daarnaast zullen wij een verouderde jumbocutter vervangen door een nieuwe, zelfvarende megacutter.

'Wanneer opnieuw wordt begonnen met grootschalige landaanwinningprojecten in Singapore, zullen we investeren in enkele zelfvarende mega-sandcarriers. Hiervoor worden tankers omgebouwd, zodat deze kosteneffectief grote hoeveelheden zand over lange afstanden kunnen vervoeren.'

Verder gaat Boskalis investeren in een valpijpschip en een hybride rock dumping/cable laying vessel vanwege de groei van de energiemarkt. Het valpijpschip komt begin 2012 in de vaart. Omdat een aanzienlijk aantal nieuwe terminalcontracten wordt verwacht is het voornemen om hiervoor ook nieuwe sleepboten te laten bouwen. Binnen de joint venture Asian Lift Singapore wordt verder een grote drijvende bok gebouwd. In de Braziliaanse groeimarkt is eveneens ruimte voor nieuwe sleepboten. Ook investeert Boskalis in apparatuur voor saturation diving, om deze duikactiviteiten in meer regio's te kunnen aanbieden.

Optimaliseren
Boskalis wil verder de samenhang van de activiteiten optimaliseren. Een mogelijk samengaan van dochter Smit Terminals met Lamnalco, waarin Boskalis een belang van 50% houdt, krijgt de komende tijd meer aandacht. Zowel Smit Terminals als Lamnalco heeft het ondersteunen bij het aan- en afmeren van olie- en gastankers als kernactiviteit. Ook zal Boskalis zich de komende jaren richten op uitbreiding van de activiteiten, zoals de aanleg van bekabelingsinfrastructuur en de ontmanteling van olieplatformen. Maar ook in ander opzicht sluit Berdowski groei niet uit. ‘We hebben een open oog voor acquisities waarmee een mondiale nichepositie kan worden verkregen. We stellen ons daarnaast open voor consolidatiemogelijkheden in de markten van baggeren, havensleepdiensten en terminaldiensten.'

De nieuwsberichten op deze site per e-mail ontvangen?

Wilt u ook de berichten op deze site per e-mail ontvangen? Typ uw e-mailadres in onderstaande balk in. Zodra u uw e-mailadres heeft ingevuld en op de 'Graag!'-button heeft geklikt, opent er een popup-menu (Feedburner). Deze is in de Engelse taal. Om spam te voorkomen dient u de tekst over te typen in de lege box en daarna te klikken op 'Complete Subscription Request'.

In uw mailbox ontvangt u nu een bevestigingsmail. Hierin is een link opgenomen. U moet op deze link klikken om definitief te bevestigen dat u de berichten van Tysma|Lems wenst te ontvangen! Ontvangt u geen e-mail van Feedburner? Check uw spamfolder!

Populaire berichten

Zoekt u iets op deze site?

x

In de offshore gewerkt? Of (als zeevarende) buiten Nederland gewerkt?

Voor wie?
Als u in de jaren 1989 t/m 1991 als ingezetene gewerkt heeft op het Nederlandse gedeelte van het continentale plat, bewaart u dan alle bescheiden die u nog over deze jaren heeft ontzettend goed! Ditzelfde geldt voor diegene die (als zeevarende) buiten Nederland werkzaamheden heeft verricht in de jaren 1989 t/m 1996. Of voor degene die als niet-ingezetene tot 1 januari 2012 gewerkt heeft op het Nederlandse gedeelte van het continentale plat.

Waarom?
Bij het vaststellen van de hoogte van uw AOW kunnen uw bescheiden het positieve verschil maken bij het berekenen van een eventuele korting op de hoogte van uw AOW. In sommige gevallen kan volledige korting voorkomen worden!

Wanneer van belang?
Zodra de hoogte van uw AOW (tussentijds) wordt vastgesteld kunnen deze documenten van pas komen.

Meer info via dit blog, de site www.tysmalems.nl en www.AOWclaim.nl.

Ook een interessant bericht voor deze nieuwspagina?

Heeft u ook een interessant bericht over belasting, zeevaart, offshore, etc.? Laat het gerust weten! Wellicht wordt uw bericht ook geplaatst. Uw bericht kunt u zenden aan info@tysmalems.nl o.v.v. 'Bericht voor nieuwspagina'.

Buiten Nederland gewoond en/of gewerkt? Check AOWclaim.nl! Of bel + 31 (0) 10 - 412 12 25 voor meer info.