Tysma|Lems is sinds 1953 een vertrouwd partner voor alle fiscale zaken (waaronder het opstellen van aangiften inkomstenbelasting) en voor advisering indien u als werknemer naar het buitenland wordt uitgezonden of vanuit het buitenland in Nederland komt te werken.

U bent eveneens bij ons aan het juiste adres als u meer fiscale informatie wenst over immigratie of emigratie, de 30%-regeling, uw sociale zekerheid en belastingplicht in Nederland bij grensoverschrijdende arbeid, etc.

Tegenwoordig staan wij diverse ondernemingen bij met vragen over het uitzenden van personeel naar het buitenland of het aantrekken van personeel vanuit het buitenland.

Translate this blog into another language!

Dutch English French German Spain Italian Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

donderdag 9 augustus 2012

ScanEagle operationeel voor piraterijbestrijding

Het nieuwe onbemande verkenningsvliegtuig van Defensie, de ScanEagle, heeft gisteren zijn eerste operationele vlucht gemaakt boven de Golf van Aden. Vanaf Hr. Ms. Rotterdam steeg het vliegtuigje in de vroege morgen op voor een vlucht van ruim 9 uur. Een 19-koppig team van de Koninklijke Landmacht, dat voor de eerste keer vanaf zee opereert, zorgt voor de inzet van de ScanEagle. De specialisten van het Joint Intelligence Surveillance Target Acquisition and Reconnaissance Commando uit ‘t Harde verzamelen er informatie mee voor de NAVO antipiraterij-missie Ocean Shield.

Taak
“Onze taak is om de commandant met informatie en inlichtingen te ondersteunen bij de voorbereiding en uitvoering van zijn opdracht”, vertelt majoor Chris Sievers, de commandant van het team. Een gebiedsverkenning om onbekende schepen te detecteren en te onderzoeken op mogelijke piratenactiviteiten, vormde de eerste taak. Bijzonderheden deden zich niet voor. “Ook in deze hitte, toch zo’n 45 graden, heeft het systeem zich prima gehouden en hebben we geen problemen ondervonden”, zei een van de operators.

Bewijs
De ScanEagle, met een spanwijdte van ruim 3 meter, kan vanuit de lucht verdachte schepen in de gaten gehouden en bewijs verzamelen over activiteiten van mogelijke piraten. Het systeem kan ruim 16 uur vliegen en beschikt over een daglicht- of infraroodcamera, waarmee videobeelden live worden doorgezonden. Een lanceerinrichting schiet het toestel af en een haak, aan een paal bevestigd, vangt het vliegtuigje op bij de landing.

Missie
Het amfibisch transportschip Hr. Ms. Rotterdam patrouilleert op het ogenblik in de Golf van Aden. Het 166 meter lange zogenoemde Landing Platform Dock is sinds 4 augustus het vlaggenschip van Ocean Shield. Deze operatie staat onder commando van de Nederlandse commandeur Ben Bekkering. Op het schip bevinden zich ruim 350 bemanningsleden van de marine, maar ook van de landmacht, luchtmacht en marechaussee. Doel van de missie is het aanpakken van piraterij-activiteiten, het patrouilleren in de Golf van Aden, het beveiligen van schepen en het aanhalen van de banden met internationale partners.

De nieuwsberichten op deze site per e-mail ontvangen?

Wilt u ook de berichten op deze site per e-mail ontvangen? Typ uw e-mailadres in onderstaande balk in. Zodra u uw e-mailadres heeft ingevuld en op de 'Graag!'-button heeft geklikt, opent er een popup-menu (Feedburner). Deze is in de Engelse taal. Om spam te voorkomen dient u de tekst over te typen in de lege box en daarna te klikken op 'Complete Subscription Request'.

In uw mailbox ontvangt u nu een bevestigingsmail. Hierin is een link opgenomen. U moet op deze link klikken om definitief te bevestigen dat u de berichten van Tysma|Lems wenst te ontvangen! Ontvangt u geen e-mail van Feedburner? Check uw spamfolder!

Populaire berichten

Zoekt u iets op deze site?

x

In de offshore gewerkt? Of (als zeevarende) buiten Nederland gewerkt?

Voor wie?
Als u in de jaren 1989 t/m 1991 als ingezetene gewerkt heeft op het Nederlandse gedeelte van het continentale plat, bewaart u dan alle bescheiden die u nog over deze jaren heeft ontzettend goed! Ditzelfde geldt voor diegene die (als zeevarende) buiten Nederland werkzaamheden heeft verricht in de jaren 1989 t/m 1996. Of voor degene die als niet-ingezetene tot 1 januari 2012 gewerkt heeft op het Nederlandse gedeelte van het continentale plat.

Waarom?
Bij het vaststellen van de hoogte van uw AOW kunnen uw bescheiden het positieve verschil maken bij het berekenen van een eventuele korting op de hoogte van uw AOW. In sommige gevallen kan volledige korting voorkomen worden!

Wanneer van belang?
Zodra de hoogte van uw AOW (tussentijds) wordt vastgesteld kunnen deze documenten van pas komen.

Meer info via dit blog, de site www.tysmalems.nl en www.AOWclaim.nl.

Ook een interessant bericht voor deze nieuwspagina?

Heeft u ook een interessant bericht over belasting, zeevaart, offshore, etc.? Laat het gerust weten! Wellicht wordt uw bericht ook geplaatst. Uw bericht kunt u zenden aan info@tysmalems.nl o.v.v. 'Bericht voor nieuwspagina'.

Buiten Nederland gewoond en/of gewerkt? Check AOWclaim.nl! Of bel + 31 (0) 10 - 412 12 25 voor meer info.