Tysma|Lems is sinds 1953 een vertrouwd partner voor alle fiscale zaken (waaronder het opstellen van aangiften inkomstenbelasting) en voor advisering indien u als werknemer naar het buitenland wordt uitgezonden of vanuit het buitenland in Nederland komt te werken.

U bent eveneens bij ons aan het juiste adres als u meer fiscale informatie wenst over immigratie of emigratie, de 30%-regeling, uw sociale zekerheid en belastingplicht in Nederland bij grensoverschrijdende arbeid, etc.

Tegenwoordig staan wij diverse ondernemingen bij met vragen over het uitzenden van personeel naar het buitenland of het aantrekken van personeel vanuit het buitenland.

Translate this blog into another language!

Dutch English French German Spain Italian Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

vrijdag 10 december 2010

Spraakverwarring oorzaak van dodelijke aanvaring op de Schelde?

De botsing tussen een klein baggerschip en een zwaar containerschip op de Schelde, waarbij woensdag vermoedelijk drie mannen om het leven kwamen is mogelijk het gevolg van een communicatiefout.

Woensdagavond, rond 21.17u, kwam het klein baggerschip van de firma De Nul tot zinken na een aanvaring met het containerschip Christal Topas. Een van de bemanningsleden van het gezonken schip, een 52-jarige man uit Mol, werd rond 00.40u dood teruggevonden door duikers. Voor de twee anderen, mannen van 50 uit Melsele en 58 jaar uit Kieldrecht, lijkt er nog weinig hoop.

Spraakverwarring
Mogelijk ligt een communicatiefout aan de basis van het ongeval, want de loods aan boord van de tanker Crystal Topaz en de schipper van de baggerboot DN 31 hebben voor de aanvaring nog informatie uitgewisseld. De bandjes van de VHF-radiocommunicatie, die dat gesprek moeten bevestigen, zijn in beslag genomen door de scheepvaartpolitie. De Nautische commissie bij de Rechtbank van Koophandel zal ze samen met de radarbeelden onderzoeken.

“Beide vaartuigen zijn zwaar in aanvaring gekomen”, zegt kapitein Eric Poirier, diensthoofd van het loodswezen Antwerpen. “Waarschijnlijk is de baggerboot afgeschampt op de bulbsteven van de tanker (peervormige uitstulping van de boeg, red.), waarna beide schepen elk met hun stuurboordzijde (rechtse kant, red.) tegen mekaar botsten.” Dat gebeurde in het midden van de vaargeul, waar de DN 31 aan het werk was.

De baggerboot, die wordt ingezet om in de toegangsgeulen van de sluizen kleine oneffenheden van de bodem weg te schrapen, is onmiddellijk gekapseisd. Van de bemanning - die pas had gewisseld met de collega’s van de dagdienst - is één man teruggevonden in de stuurhut. De deur ervan stond open, wat verklaart waarom de twee anderen verdwenen zijn. De stroming zou hun lichamen richting Nederland hebben meegevoerd.

De loods aan boord van de Britse tanker was zeer bekwaam. Hij bezit brevetten van de hoogste categorie, om schepen van meer dan 360 meter te begeleiden. De man was in shock en is opgevangen.

Bron

De nieuwsberichten op deze site per e-mail ontvangen?

Wilt u ook de berichten op deze site per e-mail ontvangen? Typ uw e-mailadres in onderstaande balk in. Zodra u uw e-mailadres heeft ingevuld en op de 'Graag!'-button heeft geklikt, opent er een popup-menu (Feedburner). Deze is in de Engelse taal. Om spam te voorkomen dient u de tekst over te typen in de lege box en daarna te klikken op 'Complete Subscription Request'.

In uw mailbox ontvangt u nu een bevestigingsmail. Hierin is een link opgenomen. U moet op deze link klikken om definitief te bevestigen dat u de berichten van Tysma|Lems wenst te ontvangen! Ontvangt u geen e-mail van Feedburner? Check uw spamfolder!

Populaire berichten

Zoekt u iets op deze site?

x

In de offshore gewerkt? Of (als zeevarende) buiten Nederland gewerkt?

Voor wie?
Als u in de jaren 1989 t/m 1991 als ingezetene gewerkt heeft op het Nederlandse gedeelte van het continentale plat, bewaart u dan alle bescheiden die u nog over deze jaren heeft ontzettend goed! Ditzelfde geldt voor diegene die (als zeevarende) buiten Nederland werkzaamheden heeft verricht in de jaren 1989 t/m 1996. Of voor degene die als niet-ingezetene tot 1 januari 2012 gewerkt heeft op het Nederlandse gedeelte van het continentale plat.

Waarom?
Bij het vaststellen van de hoogte van uw AOW kunnen uw bescheiden het positieve verschil maken bij het berekenen van een eventuele korting op de hoogte van uw AOW. In sommige gevallen kan volledige korting voorkomen worden!

Wanneer van belang?
Zodra de hoogte van uw AOW (tussentijds) wordt vastgesteld kunnen deze documenten van pas komen.

Meer info via dit blog, de site www.tysmalems.nl en www.AOWclaim.nl.

Ook een interessant bericht voor deze nieuwspagina?

Heeft u ook een interessant bericht over belasting, zeevaart, offshore, etc.? Laat het gerust weten! Wellicht wordt uw bericht ook geplaatst. Uw bericht kunt u zenden aan info@tysmalems.nl o.v.v. 'Bericht voor nieuwspagina'.

Buiten Nederland gewoond en/of gewerkt? Check AOWclaim.nl! Of bel + 31 (0) 10 - 412 12 25 voor meer info.