Tysma|Lems is sinds 1953 een vertrouwd partner voor alle fiscale zaken (waaronder het opstellen van aangiften inkomstenbelasting) en voor advisering indien u als werknemer naar het buitenland wordt uitgezonden of vanuit het buitenland in Nederland komt te werken.

U bent eveneens bij ons aan het juiste adres als u meer fiscale informatie wenst over immigratie of emigratie, de 30%-regeling, uw sociale zekerheid en belastingplicht in Nederland bij grensoverschrijdende arbeid, etc.

Tegenwoordig staan wij diverse ondernemingen bij met vragen over het uitzenden van personeel naar het buitenland of het aantrekken van personeel vanuit het buitenland.

Translate this blog into another language!

Dutch English French German Spain Italian Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

zondag 12 juni 2011

Rotterdam ontvangt eerste LNG-tanker

De Rotterdamse haven krijgt voor het eerst in de geschiedenis een LNG-tanker op bezoek. De 'British Trader' van oliemaatschappij BP meert in de nacht van zondag op maandag af bij de nieuwe Gate terminal op de Rotterdamse Maasvlakte, met 130.000 kubieke meter vloeibaar gas aan boord.

''Met de komst van dit schip stapt de Rotterdamse energiehaven werkelijk de 21e eeuw binnen'', zei Tie Schellekens van het Havenbedrijf Rotterdam zondag. Volgens het havenbedrijf heeft LNG de toekomst nu kernenergie weer ter discussie staat, de olieprijs hoog is en Slochteren ver leeg is.
LNG staat voor liquified natural gas, vloeibaar aardgas. Dat gas wordt vloeibaar gemaakt door er bepaalde stoffen uit te halen en het te koelen tot ongeveer 160 graden onder nul. Daardoor neemt het volume met een factor zeshonderd af, wat enorm scheelt bij transport en opslag. ''Bovendien is LNG niet gebonden aan pijpleidingen, waardoor het letterlijk van overal uit de wereld kan komen'', aldus een woordvoerder van de terminal.

Nieuwe Gate terminal
In Rotterdam wordt het over- en opgeslagen bij de nieuwe Gate terminal, die vanaf september echt moet gaan draaien. De eerste LNG-terminal van Nederland heeft een capaciteit van 12 miljard kubieke meter per jaar. De faciliteit is in meerderheid een joint-venture tussen opslagbedrijf Vopak en Gasunie. Er zijn contracten afgesloten met vijf grote Europese energiebedrijven voor de initiële capaciteit. ''Voldoende om alle 7 miljoen huishoudens in Nederland jaarlijks te voorzien van gas.''

Ladingstroom
Het schip met LNG is bijna 280 meter lang en 42 meter breed. ''Een groot schip kunnen we wel aan in Rotterdam, het aparte is de ladingstroom'', aldus Schellekens. Vanwege die bijzondere lading heeft het Havenbedrijf ''stringente veiligheidsmaatregelen'' genomen. De tanker moet tussen middernacht en 4 uur binnenkomen, omdat het dan niet zo druk is. Normaliter liggen overslagpunten voor LNG in rustiger vaarwater. Het overige scheepvaartverkeer wordt dan ook enigszins aan banden gelegd, andere schepen mogen niet kruisen met de tanker.

Afgefakkeld
Bij het overslaan van het gas van het schip naar de terminal wordt af en toe afgefakkeld, omdat nog niet alle installaties in gebruik zijn. Dat zal ongeveer tien dagen zichtbaar zijn. ''Het affakkelen is veilig, reukloos en zonder uitstoot van roet.''

De nieuwsberichten op deze site per e-mail ontvangen?

Wilt u ook de berichten op deze site per e-mail ontvangen? Typ uw e-mailadres in onderstaande balk in. Zodra u uw e-mailadres heeft ingevuld en op de 'Graag!'-button heeft geklikt, opent er een popup-menu (Feedburner). Deze is in de Engelse taal. Om spam te voorkomen dient u de tekst over te typen in de lege box en daarna te klikken op 'Complete Subscription Request'.

In uw mailbox ontvangt u nu een bevestigingsmail. Hierin is een link opgenomen. U moet op deze link klikken om definitief te bevestigen dat u de berichten van Tysma|Lems wenst te ontvangen! Ontvangt u geen e-mail van Feedburner? Check uw spamfolder!

Populaire berichten

Zoekt u iets op deze site?

x

In de offshore gewerkt? Of (als zeevarende) buiten Nederland gewerkt?

Voor wie?
Als u in de jaren 1989 t/m 1991 als ingezetene gewerkt heeft op het Nederlandse gedeelte van het continentale plat, bewaart u dan alle bescheiden die u nog over deze jaren heeft ontzettend goed! Ditzelfde geldt voor diegene die (als zeevarende) buiten Nederland werkzaamheden heeft verricht in de jaren 1989 t/m 1996. Of voor degene die als niet-ingezetene tot 1 januari 2012 gewerkt heeft op het Nederlandse gedeelte van het continentale plat.

Waarom?
Bij het vaststellen van de hoogte van uw AOW kunnen uw bescheiden het positieve verschil maken bij het berekenen van een eventuele korting op de hoogte van uw AOW. In sommige gevallen kan volledige korting voorkomen worden!

Wanneer van belang?
Zodra de hoogte van uw AOW (tussentijds) wordt vastgesteld kunnen deze documenten van pas komen.

Meer info via dit blog, de site www.tysmalems.nl en www.AOWclaim.nl.

Ook een interessant bericht voor deze nieuwspagina?

Heeft u ook een interessant bericht over belasting, zeevaart, offshore, etc.? Laat het gerust weten! Wellicht wordt uw bericht ook geplaatst. Uw bericht kunt u zenden aan info@tysmalems.nl o.v.v. 'Bericht voor nieuwspagina'.

Buiten Nederland gewoond en/of gewerkt? Check AOWclaim.nl! Of bel + 31 (0) 10 - 412 12 25 voor meer info.