Tysma|Lems is sinds 1953 een vertrouwd partner voor alle fiscale zaken (waaronder het opstellen van aangiften inkomstenbelasting) en voor advisering indien u als werknemer naar het buitenland wordt uitgezonden of vanuit het buitenland in Nederland komt te werken.

U bent eveneens bij ons aan het juiste adres als u meer fiscale informatie wenst over immigratie of emigratie, de 30%-regeling, uw sociale zekerheid en belastingplicht in Nederland bij grensoverschrijdende arbeid, etc.

Tegenwoordig staan wij diverse ondernemingen bij met vragen over het uitzenden van personeel naar het buitenland of het aantrekken van personeel vanuit het buitenland.

Translate this blog into another language!

Dutch English French German Spain Italian Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

zondag 15 januari 2012

Bergers Smit in Giglio aangekomen

Terwijl tientallen Italiaanse reddingswerkers met bergbeklimmersuitrusting bezig zijn de laatste levende opvarenden van het gezonken cruiseschip in veiligheid te brengen, probeert het Nederlandse bergingsbedrijf Smit te voorkomen dat er zich nóg een ramp voor de kust gaat afspelen. Indien de duizenden tonnen dieselolie die zich in het schip bevinden in zee stromen, zou er sprake zijn van een milieuramp van ongekende omvang.

Het 'aanvalsteam' van het bergingsbedrijf, dat zaterdagmiddag al op het eilandje Giglio arriveerde, bestaat in totaal uit zeven man, onder wie twee duikers. Hun eerste opdracht is de staat van het gekapseisde schip in kaart brengen, voor de latere berging. "We willen precies weten hoe stabiel het schip ligt, voordat we onze operaties starten", vertelt Kees van Essen, die de bergingsactie vanuit Rottterdam leidt.

Smit Salvage heeft voorlopig alleen nog opdracht van de eigenaar van het schip gekregen om de brandstof uit het schip te halen. "We moeten hoe dan ook voorkomen dat deze verschrikkelijke scheepsramp ook nog uitdraait op een milieuramp", vertelt Van Essen.

Om de brandstoftanks te kunnen leegpompen, zullen de mannen van Smit deze vanaf de buitenkant van het schip gaan aanboren en dat is nog niet eenvoudig, weet Van Essen. "Er bevinden zich meerdere tanks op verschillende plekken In het schip. Bovendien zijn het moderne tanks, die buitengewoon stevig zijn en ingekapseld in weer andere tanks, om lekkage bij een eventuele aanvaring te voorkomen. " Vanavond nog wordt een vrachtwagen van Smit in Italië verwacht met alle voor de boring benodigde apparatuur.

Over de berging van het schip zelf is Smit nog in onderhandeling met de eigenaar en de Italiaanse overheid. "Maar dat is ook van later zorg. Eerst moeten de overlevenden in veiligheid gebracht worden en de brandstof afgevoerd. Daar wordt nu met man en macht aan gewerkt."

De nieuwsberichten op deze site per e-mail ontvangen?

Wilt u ook de berichten op deze site per e-mail ontvangen? Typ uw e-mailadres in onderstaande balk in. Zodra u uw e-mailadres heeft ingevuld en op de 'Graag!'-button heeft geklikt, opent er een popup-menu (Feedburner). Deze is in de Engelse taal. Om spam te voorkomen dient u de tekst over te typen in de lege box en daarna te klikken op 'Complete Subscription Request'.

In uw mailbox ontvangt u nu een bevestigingsmail. Hierin is een link opgenomen. U moet op deze link klikken om definitief te bevestigen dat u de berichten van Tysma|Lems wenst te ontvangen! Ontvangt u geen e-mail van Feedburner? Check uw spamfolder!

Populaire berichten

Zoekt u iets op deze site?

x

In de offshore gewerkt? Of (als zeevarende) buiten Nederland gewerkt?

Voor wie?
Als u in de jaren 1989 t/m 1991 als ingezetene gewerkt heeft op het Nederlandse gedeelte van het continentale plat, bewaart u dan alle bescheiden die u nog over deze jaren heeft ontzettend goed! Ditzelfde geldt voor diegene die (als zeevarende) buiten Nederland werkzaamheden heeft verricht in de jaren 1989 t/m 1996. Of voor degene die als niet-ingezetene tot 1 januari 2012 gewerkt heeft op het Nederlandse gedeelte van het continentale plat.

Waarom?
Bij het vaststellen van de hoogte van uw AOW kunnen uw bescheiden het positieve verschil maken bij het berekenen van een eventuele korting op de hoogte van uw AOW. In sommige gevallen kan volledige korting voorkomen worden!

Wanneer van belang?
Zodra de hoogte van uw AOW (tussentijds) wordt vastgesteld kunnen deze documenten van pas komen.

Meer info via dit blog, de site www.tysmalems.nl en www.AOWclaim.nl.

Ook een interessant bericht voor deze nieuwspagina?

Heeft u ook een interessant bericht over belasting, zeevaart, offshore, etc.? Laat het gerust weten! Wellicht wordt uw bericht ook geplaatst. Uw bericht kunt u zenden aan info@tysmalems.nl o.v.v. 'Bericht voor nieuwspagina'.

Buiten Nederland gewoond en/of gewerkt? Check AOWclaim.nl! Of bel + 31 (0) 10 - 412 12 25 voor meer info.