Tysma|Lems is sinds 1953 een vertrouwd partner voor alle fiscale zaken (waaronder het opstellen van aangiften inkomstenbelasting) en voor advisering indien u als werknemer naar het buitenland wordt uitgezonden of vanuit het buitenland in Nederland komt te werken.

U bent eveneens bij ons aan het juiste adres als u meer fiscale informatie wenst over immigratie of emigratie, de 30%-regeling, uw sociale zekerheid en belastingplicht in Nederland bij grensoverschrijdende arbeid, etc.

Tegenwoordig staan wij diverse ondernemingen bij met vragen over het uitzenden van personeel naar het buitenland of het aantrekken van personeel vanuit het buitenland.

Translate this blog into another language!

Dutch English French German Spain Italian Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

zaterdag 14 januari 2012

Cruiseschip Costa Concordia loopt vast en kapseist

Op het cruiseschip dat voor de kust van Italië zwaar slagzij maakt, zaten 42 Nederlanders. Dat meldde de Italiaanse eigenaar van het schip zaterdag. De maatschappij weet niet precies waar de Nederlanders nu zijn ondergebracht.

Het is niet van alle passagiers bekend waar ze geboekt hebben. Bij reisorganisatie KRAS gaat het om 13 mensen. Volgens een woordvoerster is er nog geen contact met hun geweest. Tien mensen hadden bij Cruise Travel geboekt, drie bij het bedrijf Zeetours. Deze bedrijven hebben wel contact gehad met hun klanten, die veilig aan wal waren. Onduidelijk is of er Nederlanders gewond zijn geraakt of zijn overleden als gevolg van het ongeval. De reisorganisaties halen halen de gestrande reizigers zo snel mogelijk terug naar Nederland.

Volgens de laatste gegevens zouden er drie doden zijn gevallen. Eerder op de dag sprak de prefect Giuseppe Linardi van de regio Grosseto nog over zes doden, zich baserend op de informatie die hij van de hulptroepen had gekregen.

Slagzij
Het schip Costa Concordia kreeg kort na vertrek uit Civitavecchia technische problemen. Daarna maakte het water en slagzij. Het ligt nu schuin tegen een strekdam op een eiland. Ruim 4000 opvarenden zijn geëvacueerd.

De 290 meter lange Costa Concordia raakte een rif bij het eilandje Giglio, maakte slagzij en strandde uiteindelijk bij een strekdam. De meesten van de 4200 opvarenden werden in veiligheid gebracht met behulp van reddingsboten. Anderen raakten in paniek en sprongen in het koude water. Een van deze personen zou daarop zijn gestorven aan een hartaanval.

Titanic
Het was net een scène uit de film Titanic', zei Mara Parmegiani, een van de passagiers op het cruiseschip. De opvarenden hoorden omstreeks gisteravond acht uur een harde knal. 'We zaten te eten toen de lichten plotseling uit gingen en we een knal hoorden en een krakend geluid. Alles viel van tafel', zei een andere passagier.

Aanvankelijk kregen de opvarenden te horen dat het schip tot stilstand was gekomen door een elektrische storing. Daarna werd hen opgedragen de reddingsvesten aan te doen. Er waren vooral veel Italianen en Duitse passagiers aan boord. Reddingswerkers proberen de overgebleven passagiers, onder wie een aantal lichamelijk gehandicapten, te bevrijden uit het schip.

De Costa Concordia was vrijdag vertrokken vanuit de haven van Civitavecchia, ongeveer 80 kilometer ten noorden van de hoofdstad Rome. Het luxe schip was bezig aan een rondreis door het westelijke deel van de Middellandse Zee en zou onder meer stops maken in Cagliari, Palma de Mallorca, Barcelona en Marseille.

De nieuwsberichten op deze site per e-mail ontvangen?

Wilt u ook de berichten op deze site per e-mail ontvangen? Typ uw e-mailadres in onderstaande balk in. Zodra u uw e-mailadres heeft ingevuld en op de 'Graag!'-button heeft geklikt, opent er een popup-menu (Feedburner). Deze is in de Engelse taal. Om spam te voorkomen dient u de tekst over te typen in de lege box en daarna te klikken op 'Complete Subscription Request'.

In uw mailbox ontvangt u nu een bevestigingsmail. Hierin is een link opgenomen. U moet op deze link klikken om definitief te bevestigen dat u de berichten van Tysma|Lems wenst te ontvangen! Ontvangt u geen e-mail van Feedburner? Check uw spamfolder!

Populaire berichten

Zoekt u iets op deze site?

x

In de offshore gewerkt? Of (als zeevarende) buiten Nederland gewerkt?

Voor wie?
Als u in de jaren 1989 t/m 1991 als ingezetene gewerkt heeft op het Nederlandse gedeelte van het continentale plat, bewaart u dan alle bescheiden die u nog over deze jaren heeft ontzettend goed! Ditzelfde geldt voor diegene die (als zeevarende) buiten Nederland werkzaamheden heeft verricht in de jaren 1989 t/m 1996. Of voor degene die als niet-ingezetene tot 1 januari 2012 gewerkt heeft op het Nederlandse gedeelte van het continentale plat.

Waarom?
Bij het vaststellen van de hoogte van uw AOW kunnen uw bescheiden het positieve verschil maken bij het berekenen van een eventuele korting op de hoogte van uw AOW. In sommige gevallen kan volledige korting voorkomen worden!

Wanneer van belang?
Zodra de hoogte van uw AOW (tussentijds) wordt vastgesteld kunnen deze documenten van pas komen.

Meer info via dit blog, de site www.tysmalems.nl en www.AOWclaim.nl.

Ook een interessant bericht voor deze nieuwspagina?

Heeft u ook een interessant bericht over belasting, zeevaart, offshore, etc.? Laat het gerust weten! Wellicht wordt uw bericht ook geplaatst. Uw bericht kunt u zenden aan info@tysmalems.nl o.v.v. 'Bericht voor nieuwspagina'.

Buiten Nederland gewoond en/of gewerkt? Check AOWclaim.nl! Of bel + 31 (0) 10 - 412 12 25 voor meer info.