Tysma|Lems is sinds 1953 een vertrouwd partner voor alle fiscale zaken (waaronder het opstellen van aangiften inkomstenbelasting) en voor advisering indien u als werknemer naar het buitenland wordt uitgezonden of vanuit het buitenland in Nederland komt te werken.

U bent eveneens bij ons aan het juiste adres als u meer fiscale informatie wenst over immigratie of emigratie, de 30%-regeling, uw sociale zekerheid en belastingplicht in Nederland bij grensoverschrijdende arbeid, etc.

Tegenwoordig staan wij diverse ondernemingen bij met vragen over het uitzenden van personeel naar het buitenland of het aantrekken van personeel vanuit het buitenland.

Translate this blog into another language!

Dutch English French German Spain Italian Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

woensdag 6 juni 2012

Venetië gaat ten onder aan monsterschepen

Actievoerders eisen dat het Venetiaanse stadsbestuur enorme cruiseschepen met een capaciteit van 4.500 passagiers uit de kwetsbare lagune weert. De zogenaamde 'monsterschepen' zorgen voor vervuiling en schommelingen in het waterpeil die de fundering van de eeuwenoude gebouwen kunnen aantasten en bovendien dikwijls mooie vergezichten blokkeren. De scheepsramp met het cruiseschip Costa Concordia, begin dit jaar voor de kust van Isola del Giglio, heeft de bezorgdheid over deze gevoelige locatie alleen maar doen toenemen. De passage dit weekend van de MSC Divina, het grootste cruiseschip ooit dat Venetië heeft bezocht, heeft de gemoederen flink verhit. Actievoerders zwaaiden met banners met daarop 'Geen grote schepen'.

Ze stuurden ook een open brief naar Sophia Loren, de bekende Italiaanse actrice die het schip doopte. 'We kunnen niet geloven dat een legende als jij wil geassocieerd worden met dit monsterschip dat Venetië vernietigt', zo luidde een paragraaf van de brief. 'We vragen jou om geen doopmeter meer te zijn. Help ons om Venetië te vrijwaren.'

15.000 auto's
Silvio Testa, de woordvoerder van de actiegroep, verklaarde aan The Independent dat de vervuiling veroorzaakt door cruiseschepen hun grootste zorg is. 'Zo'n schip stoot in een uur meer schadelijke gassen uit dan 15.000 auto's,' beweert Testa.

Ook Unesco, de culturele tak van de Verenigde Naties, heeft al eerder de Italiaanse autoriteiten verzocht de toegang van grote cruiseschepen tot Venetië in de toekomst te beperken. De kanalenstad is door Unesco immers aangewezen als cultureel werelderfgoed. Jaarlijks doen ongeveer 300 grote cruiseschepen Venetië aan, aldus de organisatie. De Italiaanse overheid wordt dringend aangespoord om alternatieve plannen voor vervoer over water naar Venetië te ontwikkelen.

Geen alternatieven
Na de ramp met de Costa Concordia heeft de Italiaanse regering cruiseschepen van meer dan 40.000 ton verboden om dichtbij de kust of cultureel erfgoed te varen. Maar cruisemaatschappijen kunnen deze ban heel makkelijk omzeilen aangezien er geen alternatieve toegangswegen zijn om de binnenstad van Venetië te bereiken.

De nieuwsberichten op deze site per e-mail ontvangen?

Wilt u ook de berichten op deze site per e-mail ontvangen? Typ uw e-mailadres in onderstaande balk in. Zodra u uw e-mailadres heeft ingevuld en op de 'Graag!'-button heeft geklikt, opent er een popup-menu (Feedburner). Deze is in de Engelse taal. Om spam te voorkomen dient u de tekst over te typen in de lege box en daarna te klikken op 'Complete Subscription Request'.

In uw mailbox ontvangt u nu een bevestigingsmail. Hierin is een link opgenomen. U moet op deze link klikken om definitief te bevestigen dat u de berichten van Tysma|Lems wenst te ontvangen! Ontvangt u geen e-mail van Feedburner? Check uw spamfolder!

Populaire berichten

Zoekt u iets op deze site?

x

In de offshore gewerkt? Of (als zeevarende) buiten Nederland gewerkt?

Voor wie?
Als u in de jaren 1989 t/m 1991 als ingezetene gewerkt heeft op het Nederlandse gedeelte van het continentale plat, bewaart u dan alle bescheiden die u nog over deze jaren heeft ontzettend goed! Ditzelfde geldt voor diegene die (als zeevarende) buiten Nederland werkzaamheden heeft verricht in de jaren 1989 t/m 1996. Of voor degene die als niet-ingezetene tot 1 januari 2012 gewerkt heeft op het Nederlandse gedeelte van het continentale plat.

Waarom?
Bij het vaststellen van de hoogte van uw AOW kunnen uw bescheiden het positieve verschil maken bij het berekenen van een eventuele korting op de hoogte van uw AOW. In sommige gevallen kan volledige korting voorkomen worden!

Wanneer van belang?
Zodra de hoogte van uw AOW (tussentijds) wordt vastgesteld kunnen deze documenten van pas komen.

Meer info via dit blog, de site www.tysmalems.nl en www.AOWclaim.nl.

Ook een interessant bericht voor deze nieuwspagina?

Heeft u ook een interessant bericht over belasting, zeevaart, offshore, etc.? Laat het gerust weten! Wellicht wordt uw bericht ook geplaatst. Uw bericht kunt u zenden aan info@tysmalems.nl o.v.v. 'Bericht voor nieuwspagina'.

Buiten Nederland gewoond en/of gewerkt? Check AOWclaim.nl! Of bel + 31 (0) 10 - 412 12 25 voor meer info.