Tysma|Lems is sinds 1953 een vertrouwd partner voor alle fiscale zaken (waaronder het opstellen van aangiften inkomstenbelasting) en voor advisering indien u als werknemer naar het buitenland wordt uitgezonden of vanuit het buitenland in Nederland komt te werken.

U bent eveneens bij ons aan het juiste adres als u meer fiscale informatie wenst over immigratie of emigratie, de 30%-regeling, uw sociale zekerheid en belastingplicht in Nederland bij grensoverschrijdende arbeid, etc.

Tegenwoordig staan wij diverse ondernemingen bij met vragen over het uitzenden van personeel naar het buitenland of het aantrekken van personeel vanuit het buitenland.

Translate this blog into another language!

Dutch English French German Spain Italian Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

donderdag 17 maart 2011

Reder moet betalen voor inzet mariniers

De VVD en de CU vinden dat de Nederlandse belastingbetaler niet hoeft op te draaien voor de inzet van mariniers ter beveiliging van Nederlandse koopvaardijschepen tegen piraten. De twee partijen zijn blij dat minister Hillen (Defensie) heeft besloten om bij wijze van proef mariniers mee te sturen op twee schepen als bescherming tegen zeerovers. Maar zowel VVD als CU vindt het niet meer dan redelijk dat de reders ook een bijdrage in keiharde euro’s leveren.

Fonds
De twee partijen zijn er nog niet precies uit hoe een regeling eruit zal moeten zien, maar willen daar graag met de minister en de rest van de Kamer over discussiëren. Mogelijk kan er een fonds worden opgericht waaraan alle reders moeten meebetalen.

CU-Kamerlid Voordewind: „Achteraf moeten de kosten verrekend worden. Voor commerciële transporten hoeft de belastingbetaler wat ons betreft niet op te draaien.” Het moet echter niet zo zijn dat reders veiligheid kunnen ’kopen’, benadrukt VVD-Kamerlid Ten Broeke.

Gisteren werd bekend dat de twintig mariniers die een Nederlands hefschip gaan beschermen tegen mogelijke aanvallen van piraten een week langer aan boord zullen blijven. Het schip vertrekt eind maart vanuit China naar Nederland. De mariniers stappen in Singapore op en zouden circa vijftien dagen later in het Oost-Afrikaanse Djibouti van boord gaan. In overleg met de reder is nu besloten dat het beveiligingsteam tot Suez meevaart, waardoor de mariniers al met al zo’n 22 dagen aan boord zijn. Dertig collega’s varen in dezelfde periode mee met een transport vanuit India naar de Verenigde Arabische Emiraten. De kosten voor de inzet van de twee beveiligingsteams wordt geschat op 800.000 euro en komt vooralsnog voor rekening van Defensie.

De reders staan niet onwelwillend tegenover meebetalen aan de beveiliging door mariniers. Voorzitter Tineke Netelenbos van de Koninklijke Vereniging van Nederlandse Reders: „Het is een lastige discussie hoe dat moet, want ook over de inzet van politie en betaling is nog altijd geen duidelijkheid.” Netelenbos komt wel met een voorstel over de hoogte van het bedrag. „Als we bevoegd zouden zijn om particuliere beveiligers in te mogen zetten, kost dat ook geld. Dat zou dus een referentiekader kunnen zijn.”

Bron

De nieuwsberichten op deze site per e-mail ontvangen?

Wilt u ook de berichten op deze site per e-mail ontvangen? Typ uw e-mailadres in onderstaande balk in. Zodra u uw e-mailadres heeft ingevuld en op de 'Graag!'-button heeft geklikt, opent er een popup-menu (Feedburner). Deze is in de Engelse taal. Om spam te voorkomen dient u de tekst over te typen in de lege box en daarna te klikken op 'Complete Subscription Request'.

In uw mailbox ontvangt u nu een bevestigingsmail. Hierin is een link opgenomen. U moet op deze link klikken om definitief te bevestigen dat u de berichten van Tysma|Lems wenst te ontvangen! Ontvangt u geen e-mail van Feedburner? Check uw spamfolder!

Populaire berichten

Zoekt u iets op deze site?

x

In de offshore gewerkt? Of (als zeevarende) buiten Nederland gewerkt?

Voor wie?
Als u in de jaren 1989 t/m 1991 als ingezetene gewerkt heeft op het Nederlandse gedeelte van het continentale plat, bewaart u dan alle bescheiden die u nog over deze jaren heeft ontzettend goed! Ditzelfde geldt voor diegene die (als zeevarende) buiten Nederland werkzaamheden heeft verricht in de jaren 1989 t/m 1996. Of voor degene die als niet-ingezetene tot 1 januari 2012 gewerkt heeft op het Nederlandse gedeelte van het continentale plat.

Waarom?
Bij het vaststellen van de hoogte van uw AOW kunnen uw bescheiden het positieve verschil maken bij het berekenen van een eventuele korting op de hoogte van uw AOW. In sommige gevallen kan volledige korting voorkomen worden!

Wanneer van belang?
Zodra de hoogte van uw AOW (tussentijds) wordt vastgesteld kunnen deze documenten van pas komen.

Meer info via dit blog, de site www.tysmalems.nl en www.AOWclaim.nl.

Ook een interessant bericht voor deze nieuwspagina?

Heeft u ook een interessant bericht over belasting, zeevaart, offshore, etc.? Laat het gerust weten! Wellicht wordt uw bericht ook geplaatst. Uw bericht kunt u zenden aan info@tysmalems.nl o.v.v. 'Bericht voor nieuwspagina'.

Buiten Nederland gewoond en/of gewerkt? Check AOWclaim.nl! Of bel + 31 (0) 10 - 412 12 25 voor meer info.