Tysma|Lems is sinds 1953 een vertrouwd partner voor alle fiscale zaken (waaronder het opstellen van aangiften inkomstenbelasting) en voor advisering indien u als werknemer naar het buitenland wordt uitgezonden of vanuit het buitenland in Nederland komt te werken.

U bent eveneens bij ons aan het juiste adres als u meer fiscale informatie wenst over immigratie of emigratie, de 30%-regeling, uw sociale zekerheid en belastingplicht in Nederland bij grensoverschrijdende arbeid, etc.

Tegenwoordig staan wij diverse ondernemingen bij met vragen over het uitzenden van personeel naar het buitenland of het aantrekken van personeel vanuit het buitenland.

Translate this blog into another language!

Dutch English French German Spain Italian Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

dinsdag 3 juli 2012

Overheidsdiensten zijn nu vooral digitale diensten

Nederlanders maken op grote schaal gebruik van digitale diensten van de overheid. Daarmee scoort Nederland hoog in internationaal verband. Tegelijkertijd kiest de overheid ook steeds vaker voor een persoonlijke benadering in geval van een klacht of bezwaar. Dat schrijft minister Spies van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties aan de Tweede Kamer.

Meer digitale dienstverlening levert de overheid maar ook de burger voordeel op. Dat wordt geschat op 1,6 miljoen euro per jaar voor de burger, 123 miljoen euro per jaar voor het Rijk en 215 miljoen euro per jaar voor gemeenten. De komende jaren worden de digitale diensten van de overheid verder uitgebreid. Zo worden overheden gestimuleerd om zoveel mogelijk open data beschikbaar te stellen. Wat de kwaliteit en reikwijdte van elektronische overheidsdienstverlening betreft staat Nederland tweede op de e-government wereldranglijst van de Verenigde Naties. Gaat het om het betrekken van mensen bij de diverse overheden via internet, oftewel e-participatie, dan staat Nederland zelfs op een gedeelde eerste plaats met Zuid-Korea.

In haar brief noemt Spies enkele actuele voorbeelden van digitale dienstverlening. Zo navigeren Nederlandse ambulances op coördinaten die horen bij objecten uit de nieuwe gemeentelijke Basisregistratie Adressen en Gebouwen. Zij zijn hierdoor verzekerd van juiste en actuele gegevens, zodat de voertuigen bijna tot op de meter naar de juiste plek worden geleid. De Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) natuurlijke personen is, met behulp van eHerkenning, aan te vragen via internet. Tot begin dit jaar kon de VOG alleen worden aangevraagd op het gemeentehuis. Ook zal de belastingdienst de uitnodiging voor het doen van belastingaangifte voortaan digitaal (via de berichtenbox van MijnOverheid) versturen.

Steeds meer overheidsorganisaties doen mee met het BZK-project ‘Prettig contact met de overheid’. Een persoonlijke benadering in het geval van een klacht of bezwaar, bijvoorbeeld door grote uitvoeringsorganisaties en gemeenten, leidt in de meeste gevallen tot een duurzame oplossing, een kostenbesparing en tevreden mensen. Spies vindt het belangrijk om naast de voortdurende verbetering van de digitale dienstverlening ook te investeren in deze persoonlijke benadering en open data want het gaat in de verbetering van dienstverlening ook om een respectvolle bejegening en behoorlijk en transparant handelen.

De nieuwsberichten op deze site per e-mail ontvangen?

Wilt u ook de berichten op deze site per e-mail ontvangen? Typ uw e-mailadres in onderstaande balk in. Zodra u uw e-mailadres heeft ingevuld en op de 'Graag!'-button heeft geklikt, opent er een popup-menu (Feedburner). Deze is in de Engelse taal. Om spam te voorkomen dient u de tekst over te typen in de lege box en daarna te klikken op 'Complete Subscription Request'.

In uw mailbox ontvangt u nu een bevestigingsmail. Hierin is een link opgenomen. U moet op deze link klikken om definitief te bevestigen dat u de berichten van Tysma|Lems wenst te ontvangen! Ontvangt u geen e-mail van Feedburner? Check uw spamfolder!

Populaire berichten

Zoekt u iets op deze site?

x

In de offshore gewerkt? Of (als zeevarende) buiten Nederland gewerkt?

Voor wie?
Als u in de jaren 1989 t/m 1991 als ingezetene gewerkt heeft op het Nederlandse gedeelte van het continentale plat, bewaart u dan alle bescheiden die u nog over deze jaren heeft ontzettend goed! Ditzelfde geldt voor diegene die (als zeevarende) buiten Nederland werkzaamheden heeft verricht in de jaren 1989 t/m 1996. Of voor degene die als niet-ingezetene tot 1 januari 2012 gewerkt heeft op het Nederlandse gedeelte van het continentale plat.

Waarom?
Bij het vaststellen van de hoogte van uw AOW kunnen uw bescheiden het positieve verschil maken bij het berekenen van een eventuele korting op de hoogte van uw AOW. In sommige gevallen kan volledige korting voorkomen worden!

Wanneer van belang?
Zodra de hoogte van uw AOW (tussentijds) wordt vastgesteld kunnen deze documenten van pas komen.

Meer info via dit blog, de site www.tysmalems.nl en www.AOWclaim.nl.

Ook een interessant bericht voor deze nieuwspagina?

Heeft u ook een interessant bericht over belasting, zeevaart, offshore, etc.? Laat het gerust weten! Wellicht wordt uw bericht ook geplaatst. Uw bericht kunt u zenden aan info@tysmalems.nl o.v.v. 'Bericht voor nieuwspagina'.

Buiten Nederland gewoond en/of gewerkt? Check AOWclaim.nl! Of bel + 31 (0) 10 - 412 12 25 voor meer info.