Tysma|Lems is sinds 1953 een vertrouwd partner voor alle fiscale zaken (waaronder het opstellen van aangiften inkomstenbelasting) en voor advisering indien u als werknemer naar het buitenland wordt uitgezonden of vanuit het buitenland in Nederland komt te werken.

U bent eveneens bij ons aan het juiste adres als u meer fiscale informatie wenst over immigratie of emigratie, de 30%-regeling, uw sociale zekerheid en belastingplicht in Nederland bij grensoverschrijdende arbeid, etc.

Tegenwoordig staan wij diverse ondernemingen bij met vragen over het uitzenden van personeel naar het buitenland of het aantrekken van personeel vanuit het buitenland.

Translate this blog into another language!

Dutch English French German Spain Italian Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

zondag 8 mei 2011

TU Delft ontwikkelt simulatiemodel scheepvaart

De Technische Universiteit Delft ontwikkelt samen met de Jiaotong Universiteit van Shanghai een simulatiemodel voor scheepvaartverkeer. Dat systeem moet de capaciteitsplanning en veiligheid van havens verbeteren. Delft gaat modellen over verkeerstromen toepassen op de scheepvaart. Het onderzoek wordt uitgevoerd met hulp van studenten Waterbouwkunde en Transport & Planning. Begin 2015 moet het project afgerond zijn.

‘Verkeersmodellering voor havens is nog een redelijk onontgonnen terrein', legt prof.ir. Han Ligteringen uit. ‘De bestaande simulatiemodellen beschrijven de interactie tussen schepen niet correct. Dat geldt ook voor de koersvariaties van individuele schepen door menselijke factoren en wisselende externe omstandigheden zoals mist en wind. Vooral bij aanvaringen spelen vaak menselijke factoren een rol.'
Automatic Identification System (AIS)
Voor het scheepvaartmodel zal de universiteit putten uit ervaring die aan de TU Delft is opgedaan met bijvoorbeeld voetgangersstromen. Dr.ir. Winnie Daamen: ‘Hoewel de voortstuwing bij schepen heel anders is, hebben schepen net als voetgangers een grote vrijheid in de te kiezen route en in de interactie met andere schepen. De TU Delft en onderzoeksinstituut MARIN hebben laten zien dat gedetailleerde data van het zogenoemde Automatic Identification System (AIS) dat schepen aan boord hebben, zeer geschikt zijn om het vaargedrag van schepen onder wisselende omstandigheden te bestuderen.

De onderzoekers gaan eerst in kaart brengen welke processen in welk detail zullen worden gemodelleerd en welke methodes hiervoor het meest geschikt zijn. Op basis daarvan wordt de software gekozen. Een optie is Matlab dat met name geschikt is voor een wiskundige aanpak, maar er worden ook alternatieven bekeken.

Speltheorie
Door toepassing van de speltheorie, een wiskundige methode waarin het nemen van beslissingen centraal staat, kan straks het gedrag van individuele schepen en hun interacties onder wisselende omstandigheden (wind, golven, stroming, zicht) nauwkeurig worden voorspeld.

De gezamenlijke Nederlands-Chinese aanpak maakt het bovendien mogelijk om de toepasbaarheid van het model uitgebreid te testen, aan de hand van gegevens uit zowel de haven van Rotterdam als uit die van Shanghai, meldt de universiteit.

Het onderzoek wordt gefinancierd door NWO (Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek) en NSFC, de Chinese tegenhanger van NWO.

De nieuwsberichten op deze site per e-mail ontvangen?

Wilt u ook de berichten op deze site per e-mail ontvangen? Typ uw e-mailadres in onderstaande balk in. Zodra u uw e-mailadres heeft ingevuld en op de 'Graag!'-button heeft geklikt, opent er een popup-menu (Feedburner). Deze is in de Engelse taal. Om spam te voorkomen dient u de tekst over te typen in de lege box en daarna te klikken op 'Complete Subscription Request'.

In uw mailbox ontvangt u nu een bevestigingsmail. Hierin is een link opgenomen. U moet op deze link klikken om definitief te bevestigen dat u de berichten van Tysma|Lems wenst te ontvangen! Ontvangt u geen e-mail van Feedburner? Check uw spamfolder!

Populaire berichten

Zoekt u iets op deze site?

x

In de offshore gewerkt? Of (als zeevarende) buiten Nederland gewerkt?

Voor wie?
Als u in de jaren 1989 t/m 1991 als ingezetene gewerkt heeft op het Nederlandse gedeelte van het continentale plat, bewaart u dan alle bescheiden die u nog over deze jaren heeft ontzettend goed! Ditzelfde geldt voor diegene die (als zeevarende) buiten Nederland werkzaamheden heeft verricht in de jaren 1989 t/m 1996. Of voor degene die als niet-ingezetene tot 1 januari 2012 gewerkt heeft op het Nederlandse gedeelte van het continentale plat.

Waarom?
Bij het vaststellen van de hoogte van uw AOW kunnen uw bescheiden het positieve verschil maken bij het berekenen van een eventuele korting op de hoogte van uw AOW. In sommige gevallen kan volledige korting voorkomen worden!

Wanneer van belang?
Zodra de hoogte van uw AOW (tussentijds) wordt vastgesteld kunnen deze documenten van pas komen.

Meer info via dit blog, de site www.tysmalems.nl en www.AOWclaim.nl.

Ook een interessant bericht voor deze nieuwspagina?

Heeft u ook een interessant bericht over belasting, zeevaart, offshore, etc.? Laat het gerust weten! Wellicht wordt uw bericht ook geplaatst. Uw bericht kunt u zenden aan info@tysmalems.nl o.v.v. 'Bericht voor nieuwspagina'.

Buiten Nederland gewoond en/of gewerkt? Check AOWclaim.nl! Of bel + 31 (0) 10 - 412 12 25 voor meer info.