Tysma|Lems is sinds 1953 een vertrouwd partner voor alle fiscale zaken (waaronder het opstellen van aangiften inkomstenbelasting) en voor advisering indien u als werknemer naar het buitenland wordt uitgezonden of vanuit het buitenland in Nederland komt te werken.

U bent eveneens bij ons aan het juiste adres als u meer fiscale informatie wenst over immigratie of emigratie, de 30%-regeling, uw sociale zekerheid en belastingplicht in Nederland bij grensoverschrijdende arbeid, etc.

Tegenwoordig staan wij diverse ondernemingen bij met vragen over het uitzenden van personeel naar het buitenland of het aantrekken van personeel vanuit het buitenland.

Translate this blog into another language!

Dutch English French German Spain Italian Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

zaterdag 5 mei 2012

Dockwise op volle kracht

Hoewel Dockwise de helft van de wereldmarkt in droog zeetransport van zwaar materieel voor olie- en gasmaatschappijen in handen heeft, bleek zijn kwetsbaarheid in de afgelopen jaren overduidelijk. Topman André Goedée benadrukt zodoende het belang om meer langlopende projecten uit te voeren, waar de voorgenomen overname van Fairstar een belangrijke bijdrage aan kan leveren.

,,Vanuit exploratie, zoals het vervoer van boorplatforms, willen wij steeds meer richting productie(platforms) en vooral verwerking schuiven. Indien een oliemaatschappij een raffinaderij laat bouwen, vervoeren we niet alleen de onderdelen vanuit de fabriek maar verzorgen de gehele logistieke dienstverlening inclusief de inhuur van het wegvervoer. We worden zo minder afhankelijk van de economie en kunnen bovendien een hogere marge realiseren”, aldus Goedée.

De topman benadrukt dat Dockwise zich afgezien van de omvang van de vloot ook met de grootte van zijn topschepen van de concurrenten onderscheidt. ,,De vraag naar olie en gas neemt nog altijd toe, vooral vanuit opkomende landen als China en India. Het aanbod blijft hierbij achter en dat dwingt de maatschappijen om naar verder afgelegen gebieden en in dieper zeewater te boren. Dit vergt almaar grotere platforms en schepen om deze te kunnen vervoeren. Daarom laten we nu ook een schip verbouwen en hebben we $240 miljoen geïnvesteerd in de Dockwise Vanguard, die eind dit jaar in de vaart komt en waarvoor al een paar grote projecten zijn binnengehaald.”

Om in een klap naar het gewenste 50%-omzetaandeel uit langlopende contracten te komen, bracht Dockwise twee weken geleden een bod uit op Fairstar. Hoewel de Nederlandse concurrent met een beursnotering in Oslo het bod van 9,30 Noorse kroon als te laag van de hand wees, denkt Goedée sterk te staan. ,,Fairstar sleepte in de afgelopen jaren enkele grote contracten binnen, maar de beurskoers kwam nauwelijks van zijn plaats. Beleggers delen namelijk de door de accountant uitgesproken zorgen over de zwakke financiële positie. De grootaandeelhouders van Fairstar met een totaal belang van 54% zijn zodoende blij met ons en reeds akkoord met het bod.”

Vrijwel eensgezind tonen analisten zich ook positief over de stap die Dockwise wil zetten, mede omdat deze gepaard gaat met een emissie van aandelen van in totaal $300 miljoen waardoor de financiële positie duidelijk versterkt wordt. Van groot belang is dat grootaandeelhouders als HAL en Project Holland Fonds al hebben toegezegd dit bedrag grotendeels voor hun rekening te willen nemen.

Goedée meent dat de teleurstellende koersontwikkeling sinds de gang naar de Amsterdamse beurs eind 2009 niet representatief is voor het langetermijnpotentieel voor de aandeelhouders. ,,De economische neergang heeft ons duidelijk geraakt, mede door de komst van diverse gelegenheidsconcurrenten wegens de zwakte in hun traditionele markten. Onze afhankelijkheid van cyclische kortetermijncontracten neemt echter duidelijk af, wat terug te zien is in de orderportefeuille voor de komende drie jaar. Meer stabiliteit maakt het ook beter mogelijk om dividend uit te keren. We zullen dat over het jaar 2013 serieus in overweging nemen mits onze ratio’s aan de daarvoor gestelde doelstellingen voldoen.”

De nieuwsberichten op deze site per e-mail ontvangen?

Wilt u ook de berichten op deze site per e-mail ontvangen? Typ uw e-mailadres in onderstaande balk in. Zodra u uw e-mailadres heeft ingevuld en op de 'Graag!'-button heeft geklikt, opent er een popup-menu (Feedburner). Deze is in de Engelse taal. Om spam te voorkomen dient u de tekst over te typen in de lege box en daarna te klikken op 'Complete Subscription Request'.

In uw mailbox ontvangt u nu een bevestigingsmail. Hierin is een link opgenomen. U moet op deze link klikken om definitief te bevestigen dat u de berichten van Tysma|Lems wenst te ontvangen! Ontvangt u geen e-mail van Feedburner? Check uw spamfolder!

Populaire berichten

Zoekt u iets op deze site?

x

In de offshore gewerkt? Of (als zeevarende) buiten Nederland gewerkt?

Voor wie?
Als u in de jaren 1989 t/m 1991 als ingezetene gewerkt heeft op het Nederlandse gedeelte van het continentale plat, bewaart u dan alle bescheiden die u nog over deze jaren heeft ontzettend goed! Ditzelfde geldt voor diegene die (als zeevarende) buiten Nederland werkzaamheden heeft verricht in de jaren 1989 t/m 1996. Of voor degene die als niet-ingezetene tot 1 januari 2012 gewerkt heeft op het Nederlandse gedeelte van het continentale plat.

Waarom?
Bij het vaststellen van de hoogte van uw AOW kunnen uw bescheiden het positieve verschil maken bij het berekenen van een eventuele korting op de hoogte van uw AOW. In sommige gevallen kan volledige korting voorkomen worden!

Wanneer van belang?
Zodra de hoogte van uw AOW (tussentijds) wordt vastgesteld kunnen deze documenten van pas komen.

Meer info via dit blog, de site www.tysmalems.nl en www.AOWclaim.nl.

Ook een interessant bericht voor deze nieuwspagina?

Heeft u ook een interessant bericht over belasting, zeevaart, offshore, etc.? Laat het gerust weten! Wellicht wordt uw bericht ook geplaatst. Uw bericht kunt u zenden aan info@tysmalems.nl o.v.v. 'Bericht voor nieuwspagina'.

Buiten Nederland gewoond en/of gewerkt? Check AOWclaim.nl! Of bel + 31 (0) 10 - 412 12 25 voor meer info.