Tysma|Lems is sinds 1953 een vertrouwd partner voor alle fiscale zaken (waaronder het opstellen van aangiften inkomstenbelasting) en voor advisering indien u als werknemer naar het buitenland wordt uitgezonden of vanuit het buitenland in Nederland komt te werken.

U bent eveneens bij ons aan het juiste adres als u meer fiscale informatie wenst over immigratie of emigratie, de 30%-regeling, uw sociale zekerheid en belastingplicht in Nederland bij grensoverschrijdende arbeid, etc.

Tegenwoordig staan wij diverse ondernemingen bij met vragen over het uitzenden van personeel naar het buitenland of het aantrekken van personeel vanuit het buitenland.

Translate this blog into another language!

Dutch English French German Spain Italian Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

woensdag 15 februari 2012

Spookschip Concordia kan ieder moment instorten

De reddingsteams die zich inzetten om het wrak van de Costa Concordia en de tonnen olie die zich nog in het cruiseschip bevinden te bergen, werken op volle toeren. Het is nu meer dan ooit een race tegen de klok want ingenieurs laten weten dat het horror-schip op het punt staat om totaal in te storten. Als dit gebeurt, zou de 2.400 ton olie die vrijkomt een milieuramp veroorzaken.

'De dragende constructie houdt het niet meer, we vrezen dat de Costa Concordia helemaal kan instorten,' zo laat een scheepsingenieur weten aan de regionale krant Il Tirreno. 'De Costa Concordia is niet gebouwd om op een rots te liggen en tegen de kliffen gebeukt te worden. Het schip is gebouwd om de druk van het water te weerstaan als het vaart, niet als het gekanteld op haar zij op een rots ligt,' aldus de ingenieur.

Nieuwe scheur
Ook een reddingswerker ter plekke laat weten dat het slechts een kwestie van tijd lijkt voor het schip uiteen valt en zal zinken. 'Onder het schip heeft zich een nieuwe grotere, scheur gevormd.' Een commissaris van de hulpdiensten ontkracht het verhaal over het gevaar voor totale instorting. Hij laat weten aan de Italiaanse Metro dat berekeningen door specialisten van de Universiteit van Florence geen afwijkingen melden over de huidige stabiliteit van het schip.

Milieuramp
Nog altijd bevindt zich 2.400 ton olie in de 15 tanks van het gigantische cruiseschip dat strandde op vrijdag 13 januari voor de kust van het Italiaanse plaatsje Giglio. Het Nederlandse bergingsbedrijf Smit pompt de olie uit de tanks en De Duitse krant Bild laat op zijn website weten dat het nog zeker 26 dagen duurt voor alle olie uit het schip is. Naast de olie benadrukt Greenpeace in Italië dat het ook van het grootste belang is dat zaken als gordijnen, tapijten, crèmes, wasmiddelen, schilderijen etc. ook uit het schip worden gehaald. Het Italiaanse Messaggero bericht op zijn website dat deze de producten en middelen bij een te lang verblijf in het water, langzaam schadelijke chemicaliën gaan uitstoten die volgens de milieuorganisatie grote gevolgen kunnen hebben voor het plaatselijke milieu.

Tijdbom
Het cruiseschip wordt dan ook omschreven als een tikkende, ecologische tijdbom, die van grote invloed kan zijn op het besmetten van het zeewater. De olie in het schip is van een extra gevaarlijk schadelijk soort vanwege de hoge dichtheid. Mocht het de zee in lekken zou dat de ramp voor Giglio en de omgeving, die ook deel uitmaakt van een walvisreservaat, compleet maken. Eerder werd nog gedacht dat het wrak tot het einde van dit jaar zou blijven liggen en werd geschat dat de bergingswerkzaamheden nog ongeveer 7 tot 10 maanden in beslag zouden nemen.

De nieuwsberichten op deze site per e-mail ontvangen?

Wilt u ook de berichten op deze site per e-mail ontvangen? Typ uw e-mailadres in onderstaande balk in. Zodra u uw e-mailadres heeft ingevuld en op de 'Graag!'-button heeft geklikt, opent er een popup-menu (Feedburner). Deze is in de Engelse taal. Om spam te voorkomen dient u de tekst over te typen in de lege box en daarna te klikken op 'Complete Subscription Request'.

In uw mailbox ontvangt u nu een bevestigingsmail. Hierin is een link opgenomen. U moet op deze link klikken om definitief te bevestigen dat u de berichten van Tysma|Lems wenst te ontvangen! Ontvangt u geen e-mail van Feedburner? Check uw spamfolder!

Populaire berichten

Zoekt u iets op deze site?

x

In de offshore gewerkt? Of (als zeevarende) buiten Nederland gewerkt?

Voor wie?
Als u in de jaren 1989 t/m 1991 als ingezetene gewerkt heeft op het Nederlandse gedeelte van het continentale plat, bewaart u dan alle bescheiden die u nog over deze jaren heeft ontzettend goed! Ditzelfde geldt voor diegene die (als zeevarende) buiten Nederland werkzaamheden heeft verricht in de jaren 1989 t/m 1996. Of voor degene die als niet-ingezetene tot 1 januari 2012 gewerkt heeft op het Nederlandse gedeelte van het continentale plat.

Waarom?
Bij het vaststellen van de hoogte van uw AOW kunnen uw bescheiden het positieve verschil maken bij het berekenen van een eventuele korting op de hoogte van uw AOW. In sommige gevallen kan volledige korting voorkomen worden!

Wanneer van belang?
Zodra de hoogte van uw AOW (tussentijds) wordt vastgesteld kunnen deze documenten van pas komen.

Meer info via dit blog, de site www.tysmalems.nl en www.AOWclaim.nl.

Ook een interessant bericht voor deze nieuwspagina?

Heeft u ook een interessant bericht over belasting, zeevaart, offshore, etc.? Laat het gerust weten! Wellicht wordt uw bericht ook geplaatst. Uw bericht kunt u zenden aan info@tysmalems.nl o.v.v. 'Bericht voor nieuwspagina'.

Buiten Nederland gewoond en/of gewerkt? Check AOWclaim.nl! Of bel + 31 (0) 10 - 412 12 25 voor meer info.